musik




En del musik fastnar lite grann och en del musik fastnar mkt. Nedanför fastnar mycket.

Linnea Henriksson – Hope There's Someone

Jeff Buckley – Hallelujah - Radio Edit

Alice Hagenbrant – Samson

-----------------------------------------------------------

Många tankar nu, försöker att inte fundera alltför mkt. Irritationen har iaf lagt sig. Men den smyger sakta upp igen när ngn välmenande släkting ringer & frågar om det inte har kommit ngn bebis än.
Ja men hallå!!!!! Hur många ggr ska jag behöva förklara?! vi SÄGER TILL när hon/han är på väg. Precis som om de tror att vi inte skulle säga ngt. Varför skulle vi inte göra det? Trööööött man blir. Eller är jag bara extremt lättretad nu ;)
Eller när man möter "halvbekanta" på stan som genast ska fram & känna på magen. Nä jag vill inte att nästintill okända ska klämma & känna på mig. Precis som om det är helt ok utan att fråga. Familj & vänner gör inget alls (nja nästan, när ngn släkting klämt för 10ggn så tröttnar man då med) men såna man knappt vet namnet på.
Nej Tack!
Eller när ngn ringer & frågar hur relationen med XX är. Som om jag ORKAR bry mig just nu? Har kanske viktigare saker att tänka på nu, eller?!
Gaaahh säger jag bara!

Skrev jag att irritationen hade lagt sig? Bara skojade...


----------------------------------------------------------


Den lilla tycker inte om när jag äter glass. Sparkar rakt på blåsan då. Ordentligt också så det blir smått panik att knipa.

Trycker neråt, trycker mot ryggen & trycker överallt just nu. FASAR inför förlossningen. Å andra sidan vore det ju skönt om hon ville komma ut nu. (jag säger hon, D. säger han). Tungt, ont & småjobbigt är det.
Försöker intala mig hur j-a ont det kommer att göra. Kommer antagligen inte ens i närheten av verkligheten. Typ 1 dygn, med värsta tänkbara smärta,  av ens liv. Hur svårt kan det vara att stå ut?
Bara allt går bra med den lilla så...

För enkel gradivitet = svårt förlossning, eller? 

*önskar mig hög smärttröskel*



Ska ta en smörgås & en kopp te innan sovdags. Är konstant hungrig nu. Blir man det automatiskt innan vad som komma skall?
Eller så har den lilla krypit ner lite & lämnat plats för lite mer i magen ;) Dock så blir jag så himla trött efter några tuggor! spelar ingen roll om det är frukost , lunch eller middag. Mattheten kommer lika fort ändå, 1 smörgås till frukost & sen är jag tröttare än tröttast. 3 tuggor till lunch och jag vill bara viiiiila.
Helknasigt!

Har glömt bort mina järntabletter i rätt många dagar också, kanske kan vara det? Å andra sidan hade jag ju högt järnförråd sist så kanske inte gör så mkt.


Smörgås & godaste havtorn-teet nu!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0