4.5år


Idag firar vi 4.5 år tillsammans.
4.5 år av kärlek, lycka, glädje,resor ,lite sorg, många skratt,
upplevelser, saknad, längtan, framtidsplaner & så mycket mer!

Känns som ett par veckor ibland & ibland som ett helt liv.
Jag har sagt det förut men säger det igen , jag har verkligen den bäste av dem bästa bredvid mig i livet!
Vad skulle jag göra utan min älskade Daniel?! =)









------------------------------------------------------------------




Liten skrämde slag på mig i morse,ja efter att jag blivit väckt x antal ggr av tel.satan.
Brukar alltid buffa & böka på morgonen, men inte idag inte. In i duschen & på med varmt vatten, inget då heller. Frukost intogs men inte förräns jag fått ner en chokladmuffins så vaknade hon ;)
Så fort jag äter ngt sött så sparkas det & buffas det.
Skönt att man kan kolla Livet på ngt sätt iaf om det är lugnt ett tag där inne.

Å så var det då om telefonen.
Stänger alltid av ljudet på mobiltelen nattetid nu när jag varit hemma.
Men , ALLA vet att jag har extremt svårt att sova om nätterna nu, har ju haft ett bra tag så inget nytt. Men ändå så envisas det med att ringa innan 9 på morgonen. Inte ett par signaler utan minst 10!
Snacka om att starta dagen totalirriterad & på dåligt humör!
Man ringer inte hit innan lunch tid. ALLA VET men ingen verkar tänka på det. Jo en del gör ju det men jag kan inte förstå attdet ska vara så in i h-e svårt att förstå?!

Den som fick sig en rejäl utskällning var hon på DHL som ringde 5 ggr á 10 signaler. visst hon kan inte veta att jag sover dåligt men troligtvis är ju ingen hemma om man inte svarar första gången!
Frågade henne om de brukade jaga folk på det viset, terrorisering kallas det för. Eller hade hon så djävulskt kort minne att hon glömt att hon precis ringt för 5 min sen?
Fick inget svar men hon fick sig en utskällning.
Blev ju inte bättre när det visar sig att hon ringer för att meddela att de slarvat bort mitt paket.....

En dag som börjat inte sådär bra, hoppas jag ju slutar bättre ;)

Ikväll är det Nyårsbomben på Kalmarsalen med firman. Har ff inte bestämt mig om jag/vi ska följa med än.
Vill gärna, & den lilla verkar ju inte ha ngn brådska ut men sen så ändå.... är trött, inte sådär jättesocial, otymplig och vattnet kan ju faktiskt gå när man sitter där i godan ro.
Iofs vore det ju bra om D kunde vara med en liten stund, iaf på middagen innan. Bra om chefen visar sig åtminstone ;)

Behöver ju inte bestämmamig förrän kl 17 senast så har ju ett par timmar på mig. Kanske sätter fart på Liten om man går dit?

Blir det en hemmakväll så ska D fixa tacos samt köpa med sig Ekelunds-semlor hem. Åh så gott!!!

Efter mitt semlegnäll i tiskväll så kom D hem med semlor till mig i ons kväll. Han har förstått nu,ha ha!
Gnäll = göra till lags.
Speciellt dessa sista dagar innan Liten kommer.

Fick hem några scrapbeställningar i veckan också. Sugen men har ingen direkt ork eller inspiration. Började att
skära ut delar till ett kort igårkväll men fastnade sen. Stämplade & målade sedan några motiv som jag tänkt använda men har ff ingen idé om hur det ska bli. Saknar lite grejer känner jag.
Ska bl.a investera i en kantstans/bårdpunch,en  stor punch som trycker ut cirklar/ovaler & en hörnstans. Ska bara bestämma mig för i vilka mönster.
Å kanske inte riktigt nu i dagarna heller iofs, senare i vår kanske det blir lite tid till att pyssla igen sen.


Pysselbloggen ligger btw på blogspot nu. Ska flytta denna sen med framöver. Eller det blir nog en helt ny då.
Oavsett hur det går (måste alltid ha ett "ifall-tänk") så blir ju livet annorluna & denna blogg tillhör det gamla då.
Men ni får adressen när det är dags för det.

Nu ska jag elda & ta fram skisspennorna igen


ciao


Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis!! =) vi firade 5,5 år.. så lite komiskt. Hoppas eran kväll var bra,de var våran.. fast vi inte gjorde nått speciellt.. ler Pyssla de önskade jag oxå att jag hade ork med just nu. Men de kommer väl senare..

Har ju iallfall ett album jag måste göra.. sköt nu om dig och hoppas den lill* kommer ut snart..



kram

2011-01-15 @ 07:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0