Frestelser




Måndag igen  & huset vårt har intagit zombieläge. Grått & trist ute, 2 missar som är utslagna efter natt ute i ösregn samt en höggravid matte som fått hela 2h sömn.

Soffläge, filt, brasa & film. Så ser dagen ut här.
Vad gör ni?








Har även fallit för frestelsen att iaf ta en tur till Ullared medans jag ff står på benen & inhandla julklappar, babysaker m.m. så imorgon åker jag & mitt höftbälte dit!
Känns som om min höft & rygg flyttat på sig minst en halvmeter över natten. Kanske därav den dåliga sömnen?
Kan inte ligga eller sitta så hur en 4h bussresa (nä jag kör inte själv i regn, snö & halka)  imorgon kommer att te sig är en annan femma. Som tur är har jag ju resten av veckan att vila upp mig på sen ;)

Daniel är iaf glad över att slippa följa med , fick VISA-kortet hans bara han slapp gå in i , vad han kallar det, "värre än helvetet på jorden" . Ha ha!
Men en nöjd man = en nöjd kvinna som kan shoppa utan begränsningar ;) = en mycket lycklig liten familj!
Skickade  med sambon 4 stora burkar med massor med julgodis som jag gjort i helgen så hans ansällda blir glada & får mumsa på lite sockerchocker en sån här tråkmåndag.
Glada anställda = glad chef/sambo,  vilket gynnar mig inför morgondagen ;)


Ska strax inte lite lunch, hungrig idag trots matkoman från igår efm som höll i sig till sena natten.
Var bjudna på söndagsmiddag hos farmor med delar av släkten, Där bjöds det på underbar god laxsida med godaste såsen, massor av goda tillbehör & grönsaker samt mäktigaste pavlovatårtan till efterrätt.
När tanten började koka nytt kaffe & sätta fram fika nr 2 efter middagen smet vi, men far & styvmor fick snällt sitta kvar & äta lite till, ha ha
Gamla generationen har inget stopp när det gäller antal kakfat


Åkte förbi svärfar efteråt & lämnade beställningslista m.m. & fick lite mer fika där. Vastten  för min del då kaffekopparna blev lite väl många över dagen & magsäcken var minst sagt  2 dm större.




Borde ta fram resterande gardiner & stryka, hänga upp samt tvätta några fönster till men den uteblivna sömnen gör att man befinner sig i ngt komaliknande tillstånda så att det är rent omöjligt att ta för sig ngt alls idag.
Tur man är gravid & kan ha en redigt bra ursäkt till att slappa hela dan utan samvetskval =)

Ska iaf få tag i sjukgymnasten & se om jag kan tvinga mig till att få låna en TENS apparat. Kanske hjälper lite mer. Det allra bästa är sambons händer. 2 knytnävar som masserar i ryggslutet & på höften. Underbart! Men han är ju inte tillgänglig dygnet runt tyvärr.

Kanske finns ngn annan med bra knogar man kan hyra ?



Ska ta en kort promenad till postlådan strax & se om Tjeckiska tullen har släppt mitt pärlpaket  & lyckats leverera det ,ja iaf 3 veckor efter sagda leveransdatum...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0