Skönt är grönt



"Firade" början på 1 vecka semester med att hämta sambon på fastlandet i tors.natt. Han hade varit & åkt båt i karlskronas skärgård med några leverantörer (läs: Mutresa) ;)
Eftersom det bjöds friskt på både mat & alkoholhaltiga drycker hade jag i ett svagt ögonblick lovat att hämta upp de när båtturen var klar. Så, halv ett  på natten bar det av till fastlandet!
I ett ännu svagare ögonblick hade jag också lovat att köra in D till jobbet morgonen efter eftersom bilen stod kvar där. Försökte mer än gärna att glömma bort det när kl ringde vid 06 efter 4h sömn...
Men men, lite te & en iskall dusch så var till o med jag så pass pigg att jag orkade styra bilen över bron & lämna Daniel på jobbet, dricka en kopp choklad (deras kaffemaskin är inte av denna värld! Såååå gott!) samt köra en snabbhandling på City Gross innan det bar av hemåt igen.


Spenderade sen fm & dagen hos M igår, jobbigt att se & jobbigt att veta. Men livet är ju kortare för vissa än för andra. Man ska bara inse det när det gäller människor nära.
Nu hoppas vi bara att mediciner blir rätt & att det onda försvinner medans väntan på det slutgiltliga gör sig mer än högt hörd.


Hem på efm & fixa maten inför kvällens grill. Firade såklart på äkta semestervis med kolgrillade revben & svensk hyrfilm (Göta Kanal 3)!

Sen i ett tredje svagt ögonblick (har väldigt många sådana just nu) så lovade jag Daniel att göra en extra god matsäck tills idag då det vankades Stockholmsresa & maskinmässa för grabbsen. Så, kl 22 igår kväll ställde jag mig & gjorde pannbiffar & stekte ägg så ögonen sved.
Men vilka smörgåsar det blev! Sallad, stekt ägg & extremt goda pannbiffar på trucker-smörgåsarna.
Förberedde så klart även kaffebryggaren & kylväskan med tillbehör (som en påse bullar osv) som skulle med.
Lika bra att öva på hustru-egenskaperna i tid ;)

Var dock inte vid medvetande när D åkte 0430 i morse(i natt) men en söt lapp låg på bordet & väntade =)
Då var det inte svårt att lova fler pannbiffsmörgåsar till nästa utflykt ;)

Dagen idag har bjudit på trädgårdsfix (nämen vad ovanligt va? ), Dock så har solen kommit & gott så det har blivit mkt spring in & ut i dag. Har även hunnit baka M.s goda margaretakakor & skänkte en extra tanke när ett par st mulades ner i munnen nygräddade.
Farligt goda är de!

Senaste timmen har jag sorterat pärlor. Eller seedbeads snarare. Vägt & förpackat. Hela biljardbordet är fullt med kartonger som står & blänger på mig. Sortera, räkna, väga, fota & lägga upp. (tjat tjat & tjat)
JAg ska. När jag hinner.

Vilket jag eg borde ha tid nu eftersom jag har SEMESTER. Ngn som har missat? ;) Men, dessa dagar är det ingen stress utan bara lugn & ro som gäller.
Så, om jag sorterar en halv kartong om dagen istället för 10 så får det vara så.



Nu funderar jag om jag inte ska ta en kaka till iaf. Eller kanske kycklingsalladen istället.
Varför inte både och?

Inga dieter här på ett tag. Det är ju för fasen SEMESTER ;)


ciao








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0