avgiftning



Började dagen med att båda vaknar kl 4. Varmt, klibbigt & massor med flugor (nackdelen med att bo på landet). D slog flugor & jag försökta öppna tvärdrag. Eller ja, ngn liten bris kom det väl kanske. Somnade inte förrän halv 7 & då var det ju nästan dags att gå upp eftersom vi siktat på att vara i Kalmar runt 8 tiden.
Somnade dock om & vaknade kl 9, lagom möra.....

Frukost i skuggan & sen till fastlandet. Lämnade av sambon på företaget (måste ha lite succesiv avvänjningstid nu ett par dagar ;)   ) & for sedan till Mörbylånga & F-staden för lite jobb. Hett hett & massor med folk. Marknad i Färjestaden & galna turister.  

Förbi Coop i Kalmar som  sista butik & sen vidare till D. för upphämtning & sen in till stan.
Lunch på Thai (otroligt gott) & en promenad på stan. För varmt för att shoppa men en stadspromenad blev det ju iaf ;)

Åkte ut till Hansa för & kolla på sandaler men de fanns givetvis inga sådana jag ville ha där så vi for hem igen efter att ha kollat Elgiganten , citygross &  Hemtex också.

Inte ett köp blev det mer än en Expressen. Riktigt dåligt alltså ;)


Slängde mig in i duschen när vi kom hem, helt genomblöt. Min bil är inge vidare att köra när det är varmt. Brukar hålla oss till S60:n men nu hade jag ju alla böckerna i min bil redan så...
Dock får den stå nu tills nästa bokkörning. Ev kanske få luftas lite kvällstid , ha ha


Åkte & badade sen ikväll - så ljuvligt skönt!


När vi kom hem så blev det lite mer målning. Sen kom svärfar & fikade samtidigt som typ 10 droppar regn kom! Önskar innerligt att åskan & regnet kunde komma hit också nu. Så himla torrt överallt.

Sen middag blev det idag igen. Man orkar inte stå & laga mat alls när det är så varmt.


Är jag vaken tidigt imorgon blir det bullbak & så kommer det ett lass ved på fm som ska torkas till hösten. Skönt & slippa stapla nu!

Å så firar vi ju faktsikt 4 år imorgon =D





go natt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0