34




Vaknade tidigt idag. Det är VARMT. just nu så står tempen på 34 grader  i skuggan. Lite väl maffigt t.o.m för mig.

Är ff snuvig  & trött i huvuvdet. För er som undrar.

Försöker fylla dagarna med vettiga & ovettiga saker så huvudet slipper fundera.
Sorgen får tas itu med när kraften finns.

Var & kikade på auktion i dag på fm, trist & alldeles för varmt. Åkte hem & gjorde flädersaft istället. Sambon målar garaget. En sida i taget där skuggan finns.

Nu är det lunchfika & senare i efm ska vi träffa delar av familjen för lite middag på slottshöjden. Hoppas det fläktar mkt där uppe annars så smälter man bort i takt med deras texasgrill.


Hade gärna badat i dag men vågar inte riktigt ifall man åker på värstinsjukdom nu när man ff inte är helt pigg.



Btw, lagade godaste pastaröran igår kväll:



stek kassler i små bitar ( eller kyckling eller vad nu som finns hemma.)
Ta åt sidan & stek sen färsk svamp i bitar tillsammans med pressad vitlök, tillsätt gul lök & röd paprika. Stek mjukt en stund. Tillsätt kasslern & blanda.

Tillsätt 2.5 dl creme fraiche, 2 stora msk bonjourost naturell & 2 msk bonjour ost vitlök. (eller philadelphiaost)
Lite soja & svartpeppar & persilja, puttra ihop en stund & servera med bred bandpasta & riven långlagrad prästost!

Riktigt gott! Gjort på 20-30 min från att kylen öppnas!



Nu ska jag sätta mig i baden stolen i skuggan & svalka mig med en kall handuk, fötterna i kallt bad & iskallt citronvatten!

Trevlig helg!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0