Bönderna i Byn



Ölandsfåken är här , igen.


Ingen trevlig dag alls idag. Snön har yrt konstant mer eller mindre & så klart så ökade det på i styrka när jag skulle köra hem från jobbet.



Vad tror ni hände? Jo den där "lilla" drivan som ALLTID blir på ett visst ställe på Kolstadvägen (strax efter Solbacka), den hade blivit gigantisk! Minst en halvmeter hög längs över vägen (som blivit ca 1.5m bred bara pga drivorna) och säkert minst 30 meter lång.
Eftersom det är en kurva precis där med så såg man liksom inte vart vägen tog vägen. Typ.
Men jag gjorde som jag alltid gör när det yr igen, tar sats & gasar av bara faaan.
Fastnade ju så klart , i mitten av den största drivan av dem alla! Såg varken fram eller bakåt pga av snöstormen som behagade vara värst just där & då.
Ringde efter Daniel så klart och efter ett par minuter kom Ö från Solbacka & N från Månbacka  (fastnade mittemellan dem husen) & började gräva. Samtidigt kom Daniel & en minut efter Håkan (Storbonden i byn). Måste sett komiskt ut, ha ha. 2 storbönder, Daniel & Nicklas & så jag. Mitt ute i meterhöga drivor & full snöstorm för att gräva fram min lilla bil *Asg*
Kallt var det med. Tog visserligen bara (!) 20 min för 5 man (inkl mig då) att gräva & putta. Ja jisses, är väldigt glad att vi bor som vi bor & att vi har snälla grannar!
Håkan har väl kört ett par extra gånger förbi vårt med plogen varje dag nu när det varit mkt snö. Sånt uppskattas!



Hoppas verkligen att det inte blåser igen så fort imorgon när det är jobbdags igen. Hade ju tänkt simma en stund med innan men det får nog vara om jag är tvungen att pulsa ner till stan.

Idag tillbringades det i af 1.5 h på gymet & i bassängen. Vräker på mig beröm ;)


Nä,nu har jag nog tinat upp tillräckligt mycket för att kunna röra på benen igen.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0