Tratten




Var & lämnade Dixie igår fm hos veterinären. De skulle sen ringa när det var dags att hämta hem henne, ca 4h senare
Åkte sedan & lämnade pärlbeställningar på lite olika ställen samt handlade lite. Hann lagom hem & diska, fixa frukost när tel ringde. Från veterinären. Hjärtat hoppade 10 m . Hon skulle ju inte hämtas än liksom. Hann nog tänka 100 scenarier innan jag svarade. Veterinären skulle bara ringa & meddela att allt gått bra. Puh! Lite groggy var hon så klart & vi bestämde till slut att hon skulle vara kvar ända till kl 16.
Blev riktigt orolig en kort stund!

Pysslade & grejade hemma, mamma kom förbi på fika & så gick den dagen lika fort som alla andra! Hämtade fröken kl 16. Med tratt, ha ha. De brukade inte sätta på ngn men Fröken var lite för bestämd så det blev en iaf.
Bet & åkte hem med henne.
Det var meningen att hon skulle vara trött & vilja sova. Ha, tror allvarligt de skämtade med mig! Hann för det första inte ens komma hem förrän hon dragit av sig tratten inne i buren, i bilen. När vi kom hem gjorde hon ju såklart allt annat än att sova. Jagade flugor, öppnade dörrar, hängde i gardinerna.... typ.
Fick till slut stänga inne henne i buren igen. Då åkte tratten av för 51:e ggn. Suck!
Försökte med allt möjligt, mörkt rum, tyst, filt över henne, klappa, kela, sjunga, tv:n på, lite ljus, stängd dörr, öppen dörr, själv och inte själv. TRött? Näe, inte det minsta! Dock blev jag det! Fick ringa hem Daniel tidigare också.
Sen var det vaktavlösning resten av kvällen.
Kl 23.40 slocknade hon. I min säng. På kudden.
Tack för det.

Jag tillbringade närmsta timmen med att sova utan kudde. Sen gick hon & la sig på filten under stolen, med en filt över sig.



Idag är det highlife igen. Märker att ju mindre jag gör, desto mer lugna är missarna. Så idag blir det en dag i soffan. Tusen saker att göra men, vad gör man inte för de små liven?! =)

Tratten är på också btw. 10 min i taget innan den åker av.



Vad gör ni idag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0