räkor & begravning

Det var en lång kväll & natt igår! Flisan började krysta & föda vid 22. Fast ungen satt fast & kl 24 ringde vi veterinären. Fick hjälpa till & dra ut den (försökt innan) en stor unge som inte levde =( Flis bosatte sig inne i badrummet resten av natten & vi försökte få några timmars sömn. Sov kanske 2.5 h. Vaknade kl 5 & då var det en liten ullboll till som tittat fram. Som levde! Efter ngn timme kommer Flisan in till oss & in i min garderob (mängder med kläder att tvätta/kasta efter detta). föder ännu en som inte lever =( & strax efter kommer det en liten till! Så 4 ungar totalt men bara 2 st som klarade sig! Har varit helt slut idag, värsta jag varit med om!
BLir inga fler småmissar här efter detta, jisses vilket nerv-vrak man blir! Tur man inte ska ha egna, skulle aldrig klara det! *s*
Nu har iaf nya mamman legat & diat & spinnt i min, nu ommöblerade garderob hela dagen! Fått goda räkor att tugga på & lite godis. Bästa åt nyblivna modern!
Daniel fick komma hem tidigare idag eftersom jag ska iväg på visning nu strax. Vill inte lämna henne själv nu första dagen ifall ngt konstigt händer (hönsig? nähe... *s* )

Ska hämta upp syster strax med innan vi ska åka ut till Lindsdal & Förlösa!

Imorgon är det jobb 9-14 ca. Helt ok!


ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0