time goes by...

Förylningen börjar lätta nu, dras bara med en riktigt envis hosta som är värst på nätterna. Men det ska väl gå över snart med.
Dessa dagar har vi verkligen inte gjort ngt alls! Legat & myst i soffan framför kaminen & bra film på tv:n, läst böcker, vilat, pratat, diskuterat, bäddat ner oss i sängen med tända ljus & soft musik & bara varit. Så jäkla skönt! Behövde "vilan", som kom automatiskt pga förkylningen, riktigt väl! D har klarat sig än så länge men han blir nog snart snuvig med. T.o.m Flis har sympatigosat med mig dessa dagar. *s*

Velar lite igen nu, klar med allt bara... nja jag vet inte riktigt. Grejen är ju att jag skulle göra det bara för skojs skull. Hobby liksom. Jobb med pengar har jag redan & D har ju faktiskt ett eget stort företag som tar all tid & lite till. Dem går ju som tur är mot varsel-strömmen & anställde en kille till nu innan jul =)  Behöver inte bekymra oss för jobb ngn av oss precis som det är nu, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det kommer ju ta den mesta av den lilla lediga tid jag har nu men samtidigt så VILL jag ju ha ngt annat vid sidan av ord.jobb.

Letade några roliga korta utb häromdagen men hittade...INGENTING. Iaf inte här omkring. Varför ska alltid de roliga utb man vill gå ligga i GBG; Sthlm eller långt åt helvete liksom? 
Dags för lite nytt snart tror jag. Något litet bara som håller ångan uppe. Den har gått lite på sparlåga senaste tiden trots enormt mkt på schemat & en massa "måsten". Eller kanske just därför den gjort det, Energin sinar liksom.

Fast ibland kommer den när man minst anar! Så i efm har jag bakat kladdkaka, mjuk pepparkaka med solrosfrön & en smörgåstårta!!! Det ni! Hann med söndagens obligatoriska middag hos svärfar idag istället.  (ja nu ska vi inte äta smörgåstårta idag utan imorgon, den blir ju godast om den görs dagen innan).

Det snöade konstant i 4 timmar på dagen idag , och reslutatet blev 1 dm snö & en överlycklig sambo som sprang ut till "snöplogen" & sen tillbringade en timme med att köra runt i trädgården. Jag försökte få med mig energin ut , så gjorde lite halvhjärtat en snölykta som föll ihop & drömde om barndomen där vi gjorde snögrottor  bakom huset i 2 meter snövallar & hade pulkarace i svartbäcksmåla.
Men 1 dm snö ska man inte klaga på. Det går ju faktiskt att åka långfärds-skidor =)



ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0