Faller fritt som i en dröm

Fulla av energi, så spenderade vi ett par timmar med shopping igår efter jobbet. Det blev aldrig ngn byrå men däremot en hel del annat! fast saker som behövs bara, ja nästan iaf.
Lampor till garaget, avfuktare till vedbon, ljusslingor till nästa jul (var ju rea nu), lite nya kort. Ny mobil, mängder med bubbelpåsar. "Lurade" Corporate på hela 160 kr. Inte mitt fel att hon glömde slå in 100 st bubbelkuvert. Jag märkte då inget förräns vi redan åkt därifrån, att det blev ju väldigt billigt allt det är iaf. Å då orkade jag faktiskt inte köra tillbaka & säga till. Hade jag märkt det när vi var där så hade jag faktiskt sagt till kassörskan. Handlar ju ändå där rätt ofta så lite schysst kan man ju va. De är ju trevliga & serviceminded de flesta där så.. men men , nu blev det som det blev.

Lagt in om storbeställning nu på hängen. 25kg glas kommer om ett par veckor.... får kanske ta ngn semesterdag eller två för att hinna med att packa upp allt. Deadline 31/1...

På tal om 31/1, på jobbet igår kom ett par anhöriga förbi & ville bara meddela min chef att jag gör ett så strålande jobb(!!), fixar & donar så mkt , så de hade köpt biljetter till Kalmarrevyn till mig!!!!!! Snacka om schysst! =) Glad blir man för uppskattning & ännu gladare för presenter ;)
Så, den 31/1 ska vi på Kalmarrevyn, alldeles gratis ! =)


Imorgon efter ett kort inhopp på arbetet pga sjukdomar så ska jag förbi Mio & ev EM om jag hinner med, nu jäklar ska här hittas en byrå! Att det ska vara så svårt liksom!?? Men det är klart, inte för hög, inte för djup, rätt färg, inte för vinglig osv osv ov. Det bästa vore väl eg att snickra ihop en egen, så får man exakt som man vill ha den =)



Helgen ska vigas åt att kasta ut julen. Brukar alltid suga ut det sista av julkänslan så länge som möjligt, även efter julhelgerna men i år så...nä nu ska allt ut! Energin flödar, vårkänslorna är på väg, solen lyser starkt, tulpanerna tittar fram i var & varannan butik nu & en del av knopparna börjar visa sig i trädgården. Nu jäklar vill jag ha VÅR!!!
Detta året ska jag ta semester en vecka i maj tror jag. När allt är sådär härlgt blommande, innan det blir för mkt regn, sol eller ja , hur nu denna sommar kan tänkas bli.
Den först planteringen av fröerna, första oljningen av trädgårdsmöblerna, när man tar första koppen kaffe i vårsolen utan jacka & kan kika på sina nyuppkommna planteringar man satte en månad innan. DÅ är den  bästa tiden!


Bokat läkartid nästa fre, skrev kanske om det i förra inlägget. Hoppas verkligen de har ngn ny mirakelmedicin eller ngt  nytt att komma med. Kan ju inte ha det så här i längden.

Nytt år & nya tag. För hundrade gången. Gick iaf en halvtimme i solen idag på fm i snabb takt med A. Skönt! Kaffe & lite skvaller efteråt. Har bokat in promenaddagar nu som verkligen blir av. Utöver det så ska det till ett par träningstillfällen till men då blir det själv eller med ngn annan stackare som blir tilltvingad ;) Så fort hostan & förkylningen är helt borta så är det gymet som gäller, stenhårt hela våren! (btw, ni som läser här, påminn mig gärna om det ngn gång per vecka sen framöver ;-)  )
Kör lite GI igen nu men...nja jag vet inte. Är inte så mkt för att mumsa feta brieostar & gräddmjölk istället för potatis  & ris. Men en halvvariant av det är det väl kanske. Hoppar pasta & ris, potatis blir det ngn gång i veckan. Övrigt sallad & protein till lunch & middag. Att skippa frukt helt tycker jag är märkligt. Vitaminer är ju viktigt!
Men man kanske inte ska trycka i sig för många om dagen. Men 1-2 st blir det iaf, bättre än ngt annat "fika" är det ju. Frukost är svårare, försökter att INTE ha med bröd men fung inte alltid pga tider, vart man är osv. hemma blir det lättfil iaf & egengjord musli. Alltid ngt.
Sockersuget är ju enormt efter julhelgerna så nu är det bannlyst här hemma. Eller  ja, försöker bannlysa det åtminstone. Har ju en annan gottegris här som kan äta hur mkt som helst utan att gå upp ett gram så...
Han får ta sina godispåsar ngnannanstans nu *s*


Ska ta & ta ett par drag med dammsugaren här strax, sen en runda i trädgården. SKönt & soligt idag så måste passa på.


Trevlig helg!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0