Helgen

Det blev en fin, solig, vacker & rörande begravning i fredags. Många tårar & mycket blommor. Fina minnen, anekdoter & även skratt. Kändes bra trots sorgligt.

Vaknade kl 03 på natten - släppte in missen som behagat vara ute hela kvällen. Sen var det omöjligt att somna om! Var uppe till 06 & sov sen 2 h innan det var dags att knalla upp igen!
Spenderade lördagsförmiddagen med att åka in tidigt till Kalmar - köpa ny tryckgrej till vatenpumpen som behagade att lägga av på fre.efm. Eller den la inte av, utan bara stod & gick, vilket innbär att om den inte stängs av så brinner den upp! Körde en vattenfrikväll & natt, men det gick utmärkt iaf!
Passade  på att köpa blommor & lite annat smått & gott när jag ändå var över bron. Hemma igen så blev det plantering av blommorna runt dammen - blir finfint! La lite sten men har inte bestämt mig än hur det ska vara så väntar lite med det tror jag. Klematisen & spaljen kom på plats också.
På kvällen var det lugnt, beställde pizza & drack öl innan sängen kallade strax innan 23. Tröttare än tröttast!

Idag så hann jag med lite grävande där spalje nr 2 ska vara (med humle & andra klätterväxter), D kollade F1, som visst inte gick så bra... Sen kom Fredrik & Pi på fika i solen! Härligt! Flytt & bebisplaner för deras del! Kul =)

Ner till stan & hämta farmors bil när dem åkte hem & nu är däcken bytta & bilen tvättad precis. Har också grävt ur jorden i växthuset & fyllt på med ny kompostjord bl.a!

Trött i ryggen nu- måste ha sträckt mig eller ngt. Ont som tusan !

Snart är det middag hos svärfar! Sen åka & köpa planteringsjord, den tog slut i går!
Fylla på med blåkorn & sätta in alla blommor igen i v-huset. Sen blir det nog söndagskväll för vår del! Nu ropar D, ska gräva ner nya vinbärsbuskar visst....

Fullt upp! Vad gör ni på helgerna??? =)

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0