Äpplen & Hosta

Vi åkte ut till mamsen en sväng igår kväll - låg nerbäddad där med i soffan medans vi kikade på Melodifestivalen (typ 1:a ggn för min del).

Mumsade soppa medans Daniel & Örjan var överlyckliga för att få "vanlig" lagad mat *s*
Åkte hem vid 22-tiden igen och stöp ner i sängen. Hemska huvudvärk, hosta & feber.

Tar det aldrig slut?


Vaknade idag och kände mig lite piggare. En kort stund.
Hann iaf med att klippa 3 äppelträd & rensa lite i häcken på baksidan som växer sig lite för vild för mitt tycke., innan jag var tvungen att gå in igen och bädda ner mig i soffan. Igen.

Har legat och halvkikat på en massa goda matprogram på tv4+ senaste timmen . Åh vad jag ska laga god & nyttig mat sen! Ska beställa massa nya kokböcker sen tror jag. Måste ju lära mig massa nytt om bönor, dinkelmjöl, groddar osv. Har ju noll koll på sånt nu. Men man måste ju fasen kunna laga god mat på sånt åxo?! Eller?

Jag längtar enormt mycket efter att få äta vanlig mat igen. Eller iaf få tugga på något! Ska bli helt gudomligt att bara få äta kokt fisk *s* å keso, räkor, ägg, lax, sallad,kyckling,  riktig köttbit *mums*

Ska nog köra till påsk bara med denna "helfart" sen blir det nog halvfart och variera soppor & vanlig mat.

Vore helt underbart att få ta en halstablett eller lite glass nu men då är ju allt förstört så... Håller mig just nu till tyskt "husten - und Bronchial-tee".  Massa örter i som ska hjälpa. Å ja... lite bättre känns det nog allt.


Daniel är på middag hos sin pappa. Skulle följt med men ..orkade hel enkelt inte. Skönare att ligga nerbäddad i sofan med täcke & kudde framför bra film. Har ju tappat rösten med så svårt att prata med ngn nu ändå *ömkar mig själv*

Jobb imorgon, skjuts in med mamma & åker med Daniel hem. På tisdag kommer nya billampan så då hoppas jag att grabbsen där inne har tid att fixa till bilen så jag får den denna veckan iaf. Lite körigt med jobbet nu.

Måste få tillbaks rösten åxo snarast! Jobbar själv på kontoret ons + tors å måste ju kunna svara i tel ....
Har kvällspass åxo efter kontoret så blir långa dagar denna veckan. Jobbade extra nu i helgen å likadant nästa. *segt*


nähe, dags för lite mer tyskt te nu & en bra film

ciao


Kommentarer
Postat av: J.

Håll ut gumman!! Det är inte JÄTTElångt kvar till påsk, och jag är tokimponerad av dina prestationer!
Krya på dig!! Kram..

2008-03-09 @ 18:47:43
Postat av: Lindy

Ja herregud, inte ens en halstablett får du juh ta:S
Stackare där!
Men du är verkligen SUPERDUPERJÄTTEMEGADUKTIG!!!!

2008-03-10 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0