sövd & blodiga handdukar

Nu borde ju karusellen ha stannat för den här gången. Hoppas jag iaf.

I tis kväll fick vi åka in till akuten pga enorma smärtor. Blev kvar där rätt så länge efter alla provtagningar, undersökningar osv.
Fick välja att stanna kvar eller åka hem & komma tillbaka på morgonen igen (ett par timmar senare alltså). Valde att åka hem. Fick sova 2 h i egna sängen sen dags att bege sig in till hospitalet igen. Skrevs in, fick eget rum & sen ...vänta.

Väntade x antal timmar på kvällen & x antal timmar på morgonen. kl 12 blev jag sövd & kl 16 kunde jag åka hem igen.

Underbar tjejer på op & uppvaket, men jisses vilka kärringar det var på avdelningen! En del borde verkligen gå bemötande-kurser!

Blev inte så djupt sövd denna gången, bad om det för jag får nästan panik när man vaknar & man inte hänger med alls på flera timmar. Nu gick det ju betydligt lättare. Var t.o.m vaken när jag skulle flyttas över till vanliga sängen från "op-bordet".
Men fan va obehagligt när man är vaken & de gör alla förberedelser i oprummet inför kommande ingrepp *fy* Man ser ju värsta knivarna framför sig & en massa blod.
Ja blod blev det ju & blöder ff men.. det går väl över snart det med. D preparerade allt med handdukar *s*
Nu kanske det inte tar så lång tid innan kroppen blir "normal" igen.

D tyckte vi skulle anmäla att de inte gjort ngt tidigare eftersom jag ringt flera ggr & frågat om det verkligen ska vara såhär, men då har jag ju fått svaret att jag inte alls behöver åka in om det inte blir extrema smärtor. Vilket det blev nu. & då undrade de varför jag inte kommit in tidigare... men hallå liksom?!!!?


Fick messa chefen mitt i natten & säga som det var. När jag ringde på morgonen hade hon satt in folk för mig veckan ut *underbaraste* , för hon tyckte att jag absolut inte skulle gå & jobba med detsamma! (även om jag kunde).
Nu blir jag ju hemma veckan ut ändå eftersom det är som det är. Men på måndag är det jobb igen.
Känns ju inte så kul när man var hemma halva förra veckan pga dunderförkylning sen jobba 2 dagar & sen hemma igen.... men men,   det är ju svårt att förese såna här saker....


Ska åka ner till tandis snart. måste verkligen dit idag även om jag hellre hade hållt mig i sängen hela dagen (btw, har ny bärbar dator som är perfekt att knappra på från sängkanten ) & vilat. Men det ska väl inte ta sån lång tid där nere hoppas jag.



ciao

Kommentarer
Postat av: Lindy

Ja, herregud! ANMÄL! Det var min första tanke oxå när du messade mig. Anmäl dom! Dom ska INTE kunna få göra sånt och komma undan med det.

Javisst är det hemskt att bli sövd. Huvva. Jag får oxå värsta paniken och föreställer mig en massa saker. Det värsta är ändå att man förlorar kontrollen helt & hållet.

Krya på dig nu tjejen!

Kram

2008-06-05 @ 17:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0