mulet & sommar

jag är verkligen skitdålig på att uppdatera här! Ska försöka bättra mig!

Midsommar spenderades i goda vänners lag. Hann med midsommarlunchen här hos oss, sen vidare förbi päronen för lite drickpaus innan vi kom fram till norra delen av ön. Där var det midsommarfest med några vänner som har sin stuga där. Mkt trevligt fastän jag fick äran att köra ;) God mat & massa roligt blev det iaf!
Lite jobb hanns det med åxo & sen bar det av ner till stan på lördagen. Ett stort gäng var vi & värsta mastodontgrillen drogs fram! Denna gången slapp vi iaf regnet. Förra året var det grillning (till ca 30pers) under parasoll..mindre kul för grillmästarna.


SÖndagen var vi på travet med jobbet. Eftersom hissen behövdes & den hade gått sönder fick vi husera i VIP-rummet med gratis käk & allt. Ska nog åka dit fler ggr när hissen gått sönder ;) Å hela 36kr vann jag! Vet inte riktigt hur jag ska placera denna enorma summa!

Vecka har rasat iväg med tidiga morgnar & sena kvällar på jobbet. Och igår var et fest här hemma för Daniels kunder till hans företag. Ja inte alla då men några få, väl invalda gäster. Mkt trevligt! Fina presenter fick vi åxo. (Ja jag är mutbar så in i h-e! *s*)

Tänkte idag att vi skulle fara på sån där sommarauktion. Men åååå vad besviken jag blev! hade sett fram emot att ropa in lite snygga zink/kopparurnor tillträdgården men det var bara ren skit! Fatar verkligen inte att folk vill bet för gamla rostiga stekpannor &  trasiga fåtöljer. Inte ens antikvitetsvärde i dem ju!


Men men,  besvikna över att inte fått göra av med lite pengar (ja mest jag då, D var glad vi åkte "hem" igen) tog vi en runda på stan & åt lite god glass, handlade present & lite fler trädgårdsblommor samt fönstershoppade lite.

Å nu har vi varit duktiga & rensat lite i rabatterna, planterat om, klippt ner visset, klippt gräset osv osv.
Dags för sen lunch nu, & sen ikväll ska vi på 35-årsfest nere i stan. Skulle vara otroligt skönt med en ledig fre/lör kväll ngn gång....

 Linda: den där vägpatrullen; för några år sen blev jag åxo förföljd! Eller om det var jag som förföljde den. Minns inte rikigt. Otäckt var det iaf ;)


Nähe , dags att fixa till lite käk.

ciao


Kommentarer
Postat av: Lindy

HAHAHAH! Jädrans oxå! Vägpatrullpensionärerna är ena riktigt kusliga människor! ;-)

2008-06-28 @ 20:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0