skvaller

Söndag idag & en vecka till på semestern har försvunnit iväg lika fort som den kom.

Igår var det egentid hela dagen. D for kl 6 till Mantorp med sina kollegor m.fl & jag var uppe lika tidigt jag för att göra iordning lite matsäck till dem.
Sen var det omöjligt att somna om, gick upp igen; diskade, handlade, rensade ännu mer i skafferiet. gjorde iordning alla nya burkar jag köpt, bakade en omgång cookies till & intog lite frukost i morgonsolen.
Var klar kl 10...
Samlade in frön från de växter som vissnat ned, la dem prydligt där de ska va & märkte ordentligt. *duktig*
Tog en paus i halvskuggan med en bok & där blev jag kvar tills den var utläst ngn timme senare.

Kl 14 var det byfest & jisses vad det skvallras! *s* skitkul! Dit ska jag gå fler ggr. Eller just denna byfesten är bara en gång per år men sen har de lite andra tillställningar också å då ska jag banne mig va med där *s*
Man får ju vet massor om de andra i byn om man bara sätter sig brevid rätt person. Vilket jag lyckades göra igår tydligen.

Gjorde lite sen lunch/middag på kvällen som bestod av räkor & sallad *mums* Godaste dressingen gjord på lätt creme fraiche , rödlök & paprika (fint hackade) & lite peppar. Super!

D kom hem runt 23 , trött & glad efter en heldag bland olika sorters bilrace mm.
Drack lite vin i trädgården & kom inte i säng förräns efter kl 01. Mysigt när man kan sitta ute, tända lyktor överallt & dricka ngt gott till.. Semester på riktigt då =)


Nu är det frukost dags, eller ja, en sen sådan. Drog oss länge i sängen idag med lite sällskap av Flis som ville kela =)

Lite pyssel i solen idag sen auktion ikväll som jag  bara MÅSTE gå på! =) (D är mindre entusiastisk)


ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0