hjort

Jisses vilket skönt väder det har varit här de senaste dagarna!

Har t.o.m varit ute iträdgården endast i t-shirt. Ljuvligt! =)


Trädgårdslandet är klart! Ska bara i lite gödsel som kommer i veckan. Har hackat & krattat så jag har fått blåsor i händerna.
Har fått ner flertalet av fröerna i jorden. Blir riktigt bra det här tror jag!

Har ett 20-tal olika blomsorter (förutom alla lökarna som är nedsatta), sen blomkål, spenat, 2 olika salladsorter, rädisa, morot, bönor, paprika, tomat, chili, melon, kiwi, basilika, gräslök, timjan, oregano, rosmarin & purjolök.

Har helt klart hur det ska planteras i landet sen när det kommit upp sticklingar. En del sår jag ju direkt men lite har jag satt nu i särskilda planteringskärl.

Har en del frön i blöt nu med så de måste ner på onsdag. jobbar sent då så var ju inte så smart tänkt men tur att det är ljust ute länge nu!

Nästa helg ska vi klippa rosorna, skulle gjort det nu eg men hann inte. Och så ska alla trädgårdsmöbler & altanen oljas in.

Det är fullt sjå med att ha trädågrd ;)

Har även hunnit rensa några av rabatterna igår & idag samt grävt upp på ett ställe där jag från början skulle ha en damm men nu ska jag nog bara sänka ner en lite vid skål eller likn (fågelbadsaktigt) å ha massa stenar runt om & plantera taklökar!

Sen när vi ska bygga ut huset och ändå gräva upp halva tomten så får det bli dammbygge då istället.

Idag har syster yster varit här. Jag har fått håret färgat & slingat å hon har fått lite musik bränt.
Jag hann även med att lämna ner en säck med kläder till U samt inhandla lite penséer & plantera dem i krukorna där ljungen huserat tidigare.

imorgon är det lååång dag på jobbet & så möte med xv-gruppen. Hinner eg inte dit men tar rasten på kvällen så jag kan va med en liten stund iaf.



I lördags var vi hos pappsen på försenat födelsedagskalas & till middag fick vi hjortfilé & vildsvin! Å så gott!!!!! =) har mumsat på massa goda saker senaste dagarna men hållt mig ifrån alla kolhydrater så har varit lite duktig iaf!


nu ska jag pärla lite sen blir det sängen. Har världens värk i axlarna efter allt trädgårdslit.


ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0