Soligt

Solig o fin höstdag idag, frost ute idag på morgonen o bitande kallt. Men skönt! Varit på långpromenad med jobbet nu, väntar på att få gå hem på rast om ett par timmar. Är riktigt sugen på att åka till Ullared nu snart. Vet ju dock att jag inte fixar så lång resa i bilen som det är nu. Men kanske lättar det ryggonda snart. Går i vågor tycker jag. Imorgon blir det kalmar på efm. Ska kolla vagn igen o så ska jag inhandla lite tyger. Himla sugen på att sy nu :-) Gardin till badrumsfönstret , duk till nya soffbordet som vi ska köpa snart (har bestämt oss men inte köpt det än) ska sy julstrumpor i år också tänkte jag. Har haft köpta förut men vill göra egna nu då jag hittade ett jättefint mönster i en tidning. Julstrumpa är ett måste hos oss! De ska hänga på spiskransen (som självklart är dekorerad med grangirlang, fina ljus o vita orkidéer o röda band.) fulla med små klappar till jul :-) och de klapparna får man öppna på morgonen till julfrukosten. De stora ska ligga under granen såklart! Den traditionen är otroligt viktig här ;-) Godiset jag skickade med igår är slut idag, ha ha! Många undrar varför jag bakar för att sen alltid ge bort. Glada arbetare = glad chef = glad fru ;-) nä men det är lite sanning i det, även om daniel ser till att fixa fredagsfika, visa uppskattning i form av konserter, julbord, sommarfest osv till de anställda rätt ofta så är det himla skoj att kunna skicka med lite godsaker ibland. För hemma äts det tyvärr inte upp. Så bättre att de äter upp o blir glada än att det ligger hemma o möglar bort :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0