v 36



Ölandsfåken har dragit över ön idag, Fast vi här mitt på verkar ha varit mest förskonade.
SKulle ju in till fastlandet idag men kände inte för att utsätta mig för en ev krypkörning i 4 mil.

Bm besök blev det i mörker. Strömmen hade gått lagom tills det var dags för min tur, ha ha. Men det gick ju bra iaf =) (slapp ju vågen ;)  )
Hjärtat slog stadigt i 148 & proverna var bra som alltid. Exakt 5 veckor kvar nu! Vart tusan tar tiden vägen??
Dock var hon lite osäker på hur fixerad den lilla var (å så jag som känt ett huvud buffandes under revbenen emmellanåt) så fick hoppa upp på britsen utan byxor. Men huvudet låg där det skulle som tur var ;) Var nog rumpan som jag känner ibland.
Dock var det inte så smart att nämna det för D att BM kunde känna huvudet på det viset.  En som är vettskrämd nu ;)

STällde mig & bkade nya varianter på kanelkakor & kardemummakakor. Å så skulle jag testa ett nytt enkelt recept på nöttoppar som D älskar. Vilken besvikelse! Helt värdelösa blev de. Går ju att äta men inte alls som de jag brukar göra.
Man ska aldrig gå ifrån väl beprövade recept ;)



Ska fixa middag strax, lite piggare idag men inte mkt. Vaknade 5.30 & kunde inte somna om förrän 8 tiden. Funderade på att gå upp först men efter 3.5 sömn blir inte jag människa på hela dan. Måste verkligen se till att vända tillbaks dygnet på ngt vis!


Nu blir det vildsvinskarre (skjuten av far), egenodlad potatis & med kantarellsås av egenplockad svamp så klart!
Kör ekologiskt så det ryker om det här ibland!





Kommentarer
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Hej!

Vill tipsa om tävlingarna i min blogg. Det kommer upp nya med jämna mellanrum och för tillfället pågår två stycken. Det du kan vinna är:



-Velourbyxor

-Presentkort på Saltå Kvarn



Välkommmen in och delta!

2010-12-05 @ 19:00:34
URL: http://joosefinea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0