Matkoma



Hittade äntligen julklappen till Daniel idag! Varit slut sedan länge men idag fanns det 2 st kvar!! Vilken lycka =)
Lunchade ihop innan jag gav mig ut på julklappsjakt, hann även med ett besök i Hansa-city, en snabbfika på firman & så en snabbis in på blomsterlandet. Lika snabbt ut igen pga av alla dessa jäkla julstjärnor! Varför ska de trycka in hundratals runt i hela butiken?
Snuvade rejält när jag kom ut därifrån.

Hem & slå in klapparna, ja en del av dem iaf. Resten får bli imorgon.
D kom strax efter & så bar det iväg på kalas. Matkoma deluxe nu.  Men lika gott som alltid =)
Har soffläge & rimstuga nu. Imorgon ska jag pyssla det sista med klapparna.  Konstigt eg att det alltid blir så mycket trots att vi säger varje år att vi inte ska ha några?!
Men, det är ju roligt att ge bort presenter, visst? =)
Imorgon består dagen av en tur ner till stan, posta best, inhandla silkespapper , slå in klappar, klä granen (ja jag vet, vääääldigt sena med den i år, brukar alltid kläs helgen innan jul.) Lill-julafton med plock-gott & uppesittarkväll (endaste gången på året bingolotto är på vår tv), glögg & godis, julmusik & tända ljus. Mysfaktor på hög nivå här då!


Eftersom det är mkt matprat överallt nu såhär dagarna innan jul kommer här:

Lite tips om bra matbloggar:

http://www.helenaljunggren.com/

http://bakmammorna.blogspot.com/

http://kalasgott.blogg.se/

& så den lokala http://kryddburken.se/ också.

Mängder med goda tips & idéer på dessa sidor!







Ett stort grått moln mörkade kvällen tyvärr, B är extremt dålig & hela familjen fick samlas ikväll på sjukhuset utifall att.... Lider & känner med dem enormt! Hoppas innerligt att han klarar sig! Den här julen är ju redan väldigt speciell för dem , att mista ytterligare en så nära tror jag ingen av dem orkar med.
Håller alla tummar & tår vi har att det går bra!



--------------------------------------------------------------------------







Och så till sist, till er bitterfittor & annat löst folk därute;
Läs inte här om ni inte gillar det.
Ingen som tvingar er.
Avund på andra & enorm bitterhet om sitt egna.
Måste vara väldigt jobbigt.
God jul på er iaf!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0