BB




Gårdagen blev en lång dag , farandes på diverse grejer.
Började med att somna runt 3, upp kl 6 & fixa frukostbricka & en ljuvlig (?) skönsång för mannen. Tur han var så nyvaken att han inte hörde de falska tonerna (hela sången). Paketöppning, tända ljus & varm choklad i sängen. Mys!
Sen var det ett vagt försök till att sova ngn timme till. Misslyckades totalt med det. Fick väl ngn halvtimme på sin höjd.
Upp som en zombie & iväg till BM där nya prover togs & hjärtljudet tickade på i 150 på den lilla. Allt bra denna gång med! SKönt =)
Fick även en tid efteråt hos arbetsterapin där handskenor provades ut.
Är så svullen om händerna & fingrarna nu så jag blir tokig!  Halva dagen går ju åt att kämpa sig fram för att kunna hålla i saker & ting. Blir rätt så låst känner jag... Kvällarna går bättre men då sätter värken i lederna igång istället.
Pest eller kolera?

Hem & tryckte i mig lite lunchrester & sen in till fastlandet. Den där snöstormen fastnade nog ngn annanstans för till ön kom den iaf inte, tur var det =)
Handlade några julklappar som vi glömt bort, var inne på BB för en virtuell rundvandring (får ju inte gå på själva avdelningen längre pga sekretess, svininfluensea m.m.). Spännande & lite skrämmande också. Ska försöka förberede mig på värsta tänkbara smärtan nu så kan det ju bara bli bättre sen. Förhoppningsvis.
Eller ja det går ju inte att föreställa sig men just nu så önskar jag mig ett planerat kejsarsnitt ;)

EFter det besöket åkte vi tillbaks till firman, fika med grabbsen & lite planering inför helgens vistelse. Kollade även på en ny bil! Spännande =)
Gillade den skarpt faktiskt! Var lite anti i början men blev glatt överraskad. En perfekt julklapp för D att köpa till mig ;)

Passade även på att storhandla på citygross. Var helt slut sen när kl var 1930 & jag öppnade dörren hemma.
Firade med lite födelsedagsmiddag bestående av D.s önskemål - egengrillade revben med smokytouch & så en bit tårta efteråt.

Tänkte vända om dygnet & gick & la mig runt 2330. Precis som om det skulle vara enkelt....
Snurrade i ett par timmar, sov ngn timme då & då & vaknade kl 8 helt söndermosad i huvudet. Slumrade ngn timme till & gav sen upp.
Kan inte förstå att jag inte kan sova! Är ju enormt trött men sömnen vill inte alls. Rejält tröttsamt nu faktiskt.
Somnar ju hellre tidigt på kvällen, eller ja runt 24  går upp tidigt på morgonen, än att vara vaken till 03 & halvsova till 10.

Ja ja, en hotellsäng imorgon natt kanske löser alla problem ;)
Ska packa väskan i efm & imorgon fm åker vi HIT.
Ska bli otroligt skönt att åka dit, god mat, lite shopping (ja ngn affär har de väl i Ronneby), ta det lugnt, inga telefoner, inget pärljobb, inga missar som väcker en mitt i natten, sköna hotellsängar, & så FRUKOSTEN! OMG vad jag längtar! =)


Snart är det lunchfika med Maria. Hon har med sig smörgåstårta hit som vi ska mumsa på. Hon får gärna komma nu med detsamma ;)


Trevlig helg!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0