pencilin




Stress idag med böcker, namnsdagsfika ( fick en Signerad bok av Björn Ranelid i present av snälla mormor! Tack!!) & sen ett snabbt samtal till diverse personer tills jag fick en tid på VC. Provtagning & ett samtal med läkaren.
Fick pencilin utskrivet eftersom hon tyckte det var lika bra OM det visade något på odlingen (visade lite på snabbtestet). Första gången jag någonsin fått urinvägsinfektion så hoppas att det inte blir fler ggr. Dock inte så allvarliga symptom men kände det var bäst att kolla ändå.
Dock så väntar jag tills imorgon kväll innan jag börjar på kuren & det var helt ok enl läkaren.
Ska ju till ULLARED imorgon med sambon =) Vill inte få ev biverkningar när man ska gå där en hel dag.

Han är mäkta lycklig över denna idé men ett löfte är ett löfte ;) Åker inte så hiskeligt tidigt men siktar på att vara ifrån ön runt 6 tiden iaf.
Har ju hela dagen på oss & goa mormor ska följa med också så jag får lite sällskap medans D försvinner på diverse motormuseum osv.

Ska eg inte handla så mkt som jag vet nu, inga kläder iaf. Ingen mening precis med det, bättre att vänta till våren.

Blir nog en tur till senare i höst men då kan man ju ta en bussresa dit =)



Fick ett par liter till av röda & svart vinbär så blev att frysa in & baka lite när jag kom hem.
Till middag idag blev det pastaband med rådjurskött & kantareller i gräddsås. MUMS!!!
Ibland lagar man bara så där himla god mat trots att man är trött, har ont i fötterna & allmänt lite smågrinig ;)

Btw, sa jag förut att fil & flingor va gott??? Fy alltså, inte en chans att det kommer in ett filmjölkspaket i vårat kylskåp på ett tag. Nu ska det vara päron. Åh så gott! Conferencepäron ska det vara & inget annat ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0