helvetet



Helgen har varit bra & kreativ, har fått mängder gjort både med pärlor & ute i verkstaden.
Började med jobb 9-22 i fre, mindre motiverad men en räksmörgås & en latte (ja jag vet att jag är sen med nymodigheter MEN det är faktiskt gott ) på stan gjorde att dagen gick lite fortare.
Sambon var ute med grabbarna på kvällen & jag hade fjärrisen helt för mig själv när jag kom hem strax efter 22. Nice!

Lördagen började med regn.
En tur till fastlandet blev det igår på efm, inhandlade mer förvaring & sambon köpte lite "leksaker" till verkstaden.
Fikade & passade på att handla på citygross innan vi for hem igen. Resten av kvällen bjöd på ihopmontering & sortering samt en otroligt god middag, igen ;)
Egenplockade kantareller, lök , grädde & filé.
Behöver man säga mer?? =)


Dagen idag har spenderats med U, pärlat en hel del & fått massa nya idéer, igen. Tiden är största hindret nu.

OCH, ryggont från helvetet.
Spelar ingen  roll om jag står, sitter eller ligger. Lika ont ändå. Tröttsamt som tusan men är jag igång & går tex så lindras det lite.
Och ja , jag vet vad det beror på. Hoppas verkligen inte att det sitter i länge som för en del.


Imorgon är det jobb. 8-9 bokjobb nere i stan sen ord.jobb 9-22 & därefter pärljobb tills jag somnar ;)
Ska snart inse att dygnet inte har tillräckligt med timmar för att ha ett heltidjobb, ett företag & ett extrajobb.
Men, det är roligt =) Ja förutom ord.jobb men det ändras sig snart förhoppningsvis!



Nu är det massage & sen sova. Om det går.



Btw, ett annat gott recept på fikabröd:
Snabbt & lätt

smördeg
florsocker
mandelmassa
valfri frukt& bär
smält smör

SKär smördeg i fyrkanter i lagom stora bitar (typ 10x10 cm)
Riv mandelmassa ovanpå
Skiva frukt eller lägg på bär  (syrligt är bäst)
Droppa över ca 1/2 msk smält smör över varje platta
In i ugnen tills de får färg ., ca 10 min 200grader.
Sikta över florsocker

Servera med glass eller vaniljsås.

Enkelt & snabbt om man får spontana gäster!

ciao






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0