Drag

Har tillbringat större delen av dagen utomhus idag. Har även premiärparkerat min bil i nya garaget! =) Blir väldigt bra!
Räfsat löv, klippt, städat ur sommarkrukorna, planterat vårlökar, grävt upp jättestenar samt mumsat hamlagad ärtsoppa med punch till lunch. Det hör liksom till vid höstarbete i trädgården =)


Var på P-fest igårkväll ute i/på Drag, utanför Rockneby. Jisses vilka stugor det ligger där! Miljonklassen ++++ typ! tjusigt värre!
Vi grillade på värsta mysigaste stället, vid havet (i lä såklart) och intog god middag bestående av rökmarinerad fläskfilé & hemmagjord p-sallad. Gott!
blev en lång kväll med mkt skratt & allvar, seglade in genom sovrumsdörren strax efter 0230! (väldigt sent när det gäller mig!) Otroligt lyckad kväll med kollegorna som man så sällan hinner träffa privat!

Senare ikväll blir det en tur ner till stan och middag med några vänner där. Imorgon är det fortsatt höströj i Kolstad. Har ni inget för er så är ni hjärtligt välkomna att hjälpa till, finns räfsor till er alla ;)


Nu är det kaffe & nybakta kanelbullar (hur sjutton har jag hunnit med allt idag???) i trädgårdsmöblerna. Sista sittningen där för iår, de höststädas åxo bort  in i förrådet i helgen.


Trodde jag skulle få min USA-beställning senast igår med Fedex ville tydligen annorlunda. Måndag är senaste budet nu. Hade verkligen behövt dem nu typ! Iofs har jag ju ingen tid iaf att sortara det idag men...

ja ja.

Ska plantera amaryllsiarna strax , de har varit nedgrävda i växthuset över sommaren, förhoppningsvis så kommer de till jul. Köpte , för säkerhets skull, ett par nya också. Vita endast. Gillar de skarpt.


Kaffedags blad höstlöven nu

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0